nieuws actueel
Einde seizoen 2019/2020
(01-04-2020)
Bestuurders/leden van de S.Z.V.V.

De eerder aangekondigde maatregelen van het kabinet om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan, zijn gisterenavond 31 maart 2020, verlengd tot en met 28 april 2020.
Door dit besluit mogen de sportaccommodaties tot en met 28 april ook niet gebruikt worden.

Door de overheid verlengde maatregelen kan o.a. de SZVV zaalvoetbalcompetitie niet meer op een gewenste manier worden uitgespeeld.

Er is geen scenario (ook niet bij de KNVB amateurs) om wedstrijden door te schuiven tot na de start van de zomerstop.
Onder andere omdat de zomervakantie al op 4 juli start in 1/3 van Nederland.

Hierdoor heeft ook het SZVV bestuur moeten besluiten dat de zaalvoetbalcompetitie dit seizoen niet meer wordt hervat.

Voor verdere informatie zie onderstaande link:

https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/uitgelicht/59781/competities-amateurvoetbal-niet-hervat


Alle wedstrijden afgelast vanaf 12 maart 2020
(12-03-2020)
In navolging van KNVB heeft SZVV alle wedstrijden vanaf 12 maart 2020 tot nader order afgelast.
Dit is besloten naar aanleiding van de berichtgeving van de regering in de strijd tegen het Corona-virus.

Zie ook de berichtgeving van KNVB hierover.

Nader bericht volgt

Vacature competitieleider SZVV
(10-02-2020)
De competitieleider is de spil tussen het bestuur van de SZVV en de bestuurders van de verenigingen.
Hij is verantwoordelijk voor het plannen, organiseren en volgen van het ordentelijk verloop van de competitie.
Daarnaast maakt hij onderdeel uit van het bestuur van de SZVV.

Functie eisen:
- Affiniteit met zaalvoetbal
- Teamspeler
- Bestuurlijke ervaring
- Beschikbaar minimaal 24 uur per week
- Beschikbaar vanaf juli voor aanvang competitie in augustus
- Tijdens competitie 6 dagdelen per week beschikbaar

Takenpakket:
- competitieprogramma inplannen
- indeling SZVV klasse a.d.h.v. inschrijvingen
- afstemming uren met sporthallen
- verwerking bestuursdienstrapportage (di t/m za)
- verwerking mail o.a. afzegging wedstrijden (ma t/m vr)
- verbetering competitieprogramma i.s.m. ICT
- om kunnen gaan met calamiteiten
- behandelen mailverkeer en contacten met:
    SZVV verenigingen
    KNVB
    bestuurders SZVV
    ICT beheer
    Sporthalbeheerders

Overige:
- Functie beschikbaar per 01.07.2021 waarbij vooraf mogelijkheid tot inwerken.
- In loondienst op contractbasis.
- Werkzaamheden worden vanuit huis uitgevoerd.
- Computer en printer worden ter beschikking gesteld.

Bent u geïnteresseerd, wilt u meer weten of wilt u gelijk solliciteren, stuur uw reactie middels een sollicitatie-/motivatiebrief en uw c.v. naar competitie@szvv.nl
De sollicitatietermijn staat in 1e instantie open t/m 15 maart 2020. Na deze datum zal u een reactie op uw sollicitatie van het bestuur ontvangen

Vacature competitieleider
(14-12-2019)
Tijdens de ALV op 11 november 2019 heeft onze competitieleider, Co Duineveld aangegeven op 30 juni 2021 te stoppen met zijn werkzaamheden als competitieleider.

Bestuur zal zich begin januari 2020 beraden over profiel en functie-eisen voor de nieuwe competitieleider ingaande 01 juli 2021.
De vacature zal 2e helft januari 2020 op de website geplaatst worden zodat een ieder van de vacature kennis kan nemen
en kan solliciteren middels een sollicitatie-/motivatiebrief en cv.

Co blijft wel aan als lid van het bestuur met de functies: scheidsrechterszaken en strafzakencommissie

Namens SZVV bestuur,
Herrold Pronk voorzitter

Zuiderzeehal
(04-12-2019)
De ketel in de Zuiderzeehal is defect en kan er na afloop van de wedstrijd niet gedouched worden.
Geplande wedstrijden worden vanaf de maand januari, indien beschikbaar in dezelfde week en indien mogelijk op dezelde speeldag omgezet naar een andere sporthal

Algemene ledenvergadering SZVV 2019
(04-09-2019)

Op donderdag 28 november 2019 wordt u uitgenodigd voor de “Algemene Ledenvergadering” die plaats zal vinden in “Café Het Oude Slot“, Markt 21 te Schagen.
Inloop 19:30 uur aanvang vergadering 20:00 uur.
Indien u agendapunten wilt opvoeren dient u voor 14 november uw punten te mailen naar de secretaris van de SZVV.

De agendapunten zijn:
1 Opening door de voorzitter
2 Vaststellen van de agenda
3 Mededelingen / ingekomen stukken
4 Vaststellen van de notulen van 22 november 2018. (deze staan op de website)
5 Wijzigingen Huishoudelijk Reglement en Statuten
6 Financieel verslag 2018 - 2019
7 Begroting 2019 - 2020
8 Competitiezaken
8.1 Competitie
8.2 Voortgang digitalisering
9 Secretariaat/ledenadministratie
10 Scheidsrechterzaken
11 Rondvraag
12 Sluiting


Definitieve indeling seizoen 2019 2020 op website
(24-06-2019)
De definitieve staat nu op de website.
Omdat de hoofdklasse, 1e klasse en 2e klasse samengevoegd zijn naar 2 klasses, schuiven de klasses 3 t/m 9 daarom 1 klasse omhoog dus van 2 t/m 8.

Seizoen 2019 2020 start op 26 augustus met de 1e bekerronde

Wijzigingen bestuursdienst rapportage
(28-09-2018)
In het e-mailbericht voor aanstelling bestuursdienst staan voortaan 3 onderdelen.
De eerste is om het bekende formulier te openen en af te drukken.
Doe dit pas op de dag van de bestuursdienst, zodat de laatste wijzigingen in de teamsamenstellingen hier in zijn opgenomen.

De tweede bevat de code om in de app te gebruiken. Deze kan je direct na ontvangst al in de app toevoegen.

De derde is om de mobiele omgeving te openen (als je de app niet gebruikt).

Het oude formulier kan niet meer online worden ingevuld.
Dit is vervangen door de app en mobiele omgeving.

Tijdens de bestuursdienst hoef je niet meer te wachten tot de laatste wedstrijd is afgelopen.
Je kunt direct na iedere wedstrijd de uitslag en opmerkingen invullen.
Dit wordt direct verwerkt.
Vergeet niet om bij iedere wedstrijd Opslaan te kiezen.


Inloggen bij SZVV
(30-08-2018)
De systemen van SZVV kennen inmiddels 5 inlog-mogelijkheden
  -  LEDENBEHEER
  -  VERENIGING
  -  TEAM-SAMENSTELLING
  -  SCHEIDSRECHTER
  -  BESTUURSDIENST
Let op:
De wachtwoorden en codes zijn uitsluitend te gebruiken voor de eigen functie!

LEDENBEHEER
Deze functie is uitsluitend bestemd voor de ledenbeheerders van verenigingen. (meestal de secretaris)
Hier staan aspiranten die door de vereniging moeten worden aangemeld.
Ook zijn hier de leden per vereniging te vinden.
Hier kunnen mutaties worden ingevoerd en pasfoto’s en legitimaties worden toegevoegd bij leden en aspiranten.
Inloggen
https://leden.szvv.nl/login
Wachtwoord uitgegeven door ERKASOFT

VERENIGING
Deze functie is uitsluitend bestemd voor de secretarissen van aangesloten verenigingen.
Hier kan het wachtwoord voor de team-samenstelling worden ingesteld en gewijzigd.
Dit wachtwoord zal door de secretaris worden gecommuniceerd naar coaches en aanvoerders.
Later kunnen hier nog andere functies worden toegevoegd.
Inloggen
https://szvv.nl/ver
Wachtwoord uitgegeven door SZVV-competitieleider

TEAM-SAMENSTELLING
Deze functie is in de mobiele omgeving en in de App beschikbaar.
Hier kunnen spelers aan teams worden toegevoegd en verwijderd.
Tevens wordt hier de aanvoerder geselecteerd.
Inloggen
op pc
op telefoon of tablet
middels de App (installeer uit Play Store)
Wachtwoord uitgegeven door secretaris van betreffende vereniging

SCHEIDSRECHTER
Deze functie is in de mobiele omgeving en in de App beschikbaar.
Hier kan een scheidsrechter de spelers controleren bij een wedstrijd.
Tevens kan hij de uitslag invoeren of corrigeren en zo nodig opmerkingen toevoegen.
Inloggen
op pc
op telefoon of tablet
middels de App (installeer uit Play Store)
Wachtwoord uitgegeven door ERKASOFT

BESTUURSDIENST
Deze functie is in de mobiele omgeving en in de App beschikbaar.
Hier kan de aangestelde bestuursdienst de spelers controleren bij een wedstrijd.
Tevens kan hij de uitslag invoeren of corrigeren en zo nodig opmerkingen toevoegen.
Inloggen
op pc
op telefoon of tablet
middels de App (installeer uit Play Store)
Code uitgegeven door SZVV-competitieleider

Privacy en de AVG
(04-06-2018)
Binnen SZVV worden persoonsgegevens verwerkt van leden, vrijwilligers en bestuursleden van aangesloten verenigingen.
Hierdoor was SZVV eerder al gehouden aan regels, vastgelegd in de WBP (Wet Bescherming Persoonsgegevens).
Nu de nieuwe AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) van toepassing is, zijn de regels verder aangescherpt.
Binnen de systemen, welke door SZVV gebruikt worden, zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd om aan alle regels te voldoen.
 - Het gebruik van de systemen is beveiligd middels een https-verbinding, waarvoor door Comodo SSL-certificaten zijn afgegeven.
 - Het bsn (burgerservicenummer) wordt niet meer in de systemen opgeslagen.
 - Een kopie van een legitimatiebewijs is niet meer verplicht, er kan worden volstaan met het tonen ervan bij de ledenbeheerder van SZVV.
 - Alle legitimatiebewijzen, voor zover deze zijn aangeleverd, worden (na controle op juistheid) definitief uit de systemen verwijderd.
 - Bij inschrijving wordt om toestemming gevraagd voor de verwerking van de ingevulde persoonsgegevens.
 - Voor SZVV is een Protocol Verwerking Persoonsgegevens opgesteld, hetgeen op de site is gepubliceerd. (zie: informatie, ledenadministratie, privacy)


Evaluatie digitalisering wedstrijd-/bestuursdienstformulier
(26-05-2016)
Geachte bestuurders, beste sportvrienden,
Tijdens de algemene ledenvergadering van 26 november j.l. is er besproken het eigen vermogen van de SZVV als streven op minimaal 100k te houden. Om dit te realiseren is er aangegeven dat een verdere digitalisering van processen een voorwaarde is om de kosten op een acceptabel niveau en de sport betaalbaar te houden.

De afgelopen drie jaar is er al gewerkt met het digitaal doorsturen van wedstrijduitslagen middels de QR code, dit wordt met wisselend succes toegepast en verdient zeker nog aandacht van enkele bestuurders om verbeterslagen te maken met uw leden. Daarnaast zijn er de afgelopen weken een zestal “pilots” geweest met het digitale wedstrijdformulier en zaaldienst formulier. Om dit zorgvuldig voor te bereiden zijn de betreffende verenigingen van te voren ingelicht, geïnformeerd en voorzien van een stappenplan. In de bijlage kunt u het resultaat van de “pilot” bekijken, het bestuur heeft het resultaat geëvalueerd en komt tot de conclusie dat het resultaat erg tegenvalt.

Het bestuur wil u er dan ook op wijzen dat u verantwoordelijk bent voor een succesvolle implementatie van het digitale wedstrijdformulier (1x aan het begin van het seizoen dienen alle coaches/ aanvoerders hun spelers digitaal aan te melden bij de SZVV) en het digitale zaaldienst formulier (het doorsturen van een link welke door de zaaldienst op de speeldag wordt geprint en meegenomen naar de zaal) zodat de competitie op een werkbare en eerlijke manier verloopt. Wij verzoeken met klem dat de secretaris van de vereniging zich hier in verdiept en hier maximaal opstuurt richting de teams van zijn club.

Om er zeker van te zijn dat iedere vereniging voldoende notie heeft genomen van deze brief verwachten wij van u een terugkoppeling, ook als u akkoord gaat met de inhoud van deze brief en de bijbehorende bijlagen. Eventuele op/aanmerkingen zullen worden meegenomen als dit tot verbeteringen kan leiden. Voor aanvang van het nieuwe seizoen zullen we u nogmaals attenderen op de stappen die moeten worden genomen om de competitie vlekkeloos van start te laten gaan.

Digitaliseren van processen is een “must” om zaalvoetbal bij de SZVV betaalbaar te houden!

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van de SZVV
Herrold Pronk, voorzitter

Bijlage:    
stappenplan
evaluatie “pilot”
rapportage QR code 

----------

Digitalisering wedstrijdformulier m.i.v. seizoen 2016 2017

Op een 6-tal avonden de nieuwe wijze van vastlegging van de verschillende verenigingen op een speelavond uitgetest.

Verenigingen/teams die moesten spelen zijn vooraf geïnstrueerd met verzoek om door de coach of aanvoerder de namen van spelers toe te voegen/in te voeren

Verenigingen die bestuursdienst op de betreffende avond hadden, zijn vooraf geïnstrueerd hoe om te gaan met bestuursdienstformulier.

Hierbij is het volgende gebleken:

Dinsdag 04 april 2016 Sporthal De Doorbraak                                    Resultaat

Teamopgave van de 6 spelende teams door                                       4 teams
Bestuursdienstformulier geprint door bestuursdienst                             Ja
Rapportage doorgegevens middels QR code/link                                  Nee*
*Gebruik oude link


Vrijdag 08 april 2016 Sporthal De Doorbraak                                      Resultaat

Teamopgave van de 6 spelende teams door                                       1 team
Bestuursdienstformulier geprint door bestuursdienst                             Nee
Rapportage doorgegevens middels QR code/link                                  Ja

Vrijdag 15 april 2016 Sporthal Groeneweg                                          Resultaat

Teamopgave van de 6 spelende teams door                                       2 teams
Bestuursdienstformulier geprint door bestuursdienst                             Nee
Rapportage doorgegevens middels QR code/link                                  Ja

Vrijdag 22 april 2016 Sporthal Niedorp                                             Resultaat

Teamopgave van de 8 spelende teams door                                       4 teams
Bestuursdienstformulier geprint door bestuursdienst                             Nee
Rapportage doorgegevens middels QR code/link                                  Nee

Vrijdag 29 april 2016 Sporthal Multitreffer                                         Resultaat

Teamopgave van de 8 spelende teamsdoor                                        3 teams
Bestuursdienstformulier geprint door bestuursdienst                             Nee
Rapportage doorgegevens middels QR code/link                                  Nee*
*Door foutmelding bij verzending verzenden mislukt




Vrijdag 13 mei 2016 Sporthal Groeneweg                                           Resultaat

Teamopgave van de 5 spelende teams door                                        3 teams
Bestuursdienstformulier geprint door bestuursdienst                              Nee
Rapportage doorgegevens middels QR code/link                                  Nee

Samengevat:

Opgave van de namen van spelers door de coaches of aanvoerders verder onder de maat.
Gevolg: controle van de pasjes met de namen kan NIET plaatsvinden

Doordat bestuursdienstformulier door de dienstdoende vereniging NIET is geprint, is niet bekend welke teams er spelen en of er scheidsrechters zijn aangesteld
Geen controle mogelijk van namen/pasjes
Doorgeven van uitslagen en opmerkingen middels QR code NIET mogelijk
Geen uitslagen, geen standen etc. extra werk bestuur!
----------

 Stappenplan en gebruik QR code vooralsnog niet mogelijk deze hier te plaatsen. De secretaris van uw vereniging heeft deze via de mail ontvangen


Wijziging speeltijd B- en C-junioren
(13-05-2016)
Ingaande het seizoen 2016 - 2017 wijzigt de speelduur van deze jeugdteams van 40 in 50 minuten. 
Speelduurwijziging is in de laatste ALV aan de orde geweest en akkoord bevonden.
Wijziging is dit seizoen al bij de KNVB doorgevoerd. 

Wijzigingen KNVB spelregels zaal jeugd
(24-09-2015)
Met ingang van seizoen 2015-2016 zijn de regels met betrekking tot wedstrijdduur, dispensaties en scheenbeschermers in de jeugdcompetities aangepast.

Bij de KNVB is de wedstrijdduur met ingang van seizoen 2015-2016 van de B- en C-jeugd gewijzigd van 2 x 20 minuten naar 2 x 25 minuten.
De SZV V jeugdwedstrijden zullen dit seizoen gehandhaafd blijven op 2 x 20 minuten speeltijd. In de komende jaarvergadering zal dit onderwerp
op de agenda geplaatst worden in hoeverre de SZVV hier in meegaat.  

Daarnaast zijn scheenbeschermers verplicht gesteld.
Het SZVV bestuur verzoekt daarom dit jaar de verenigingen en begeleiders/coaches er op toe te zien dat scheenbeschermers gedragen gaan worden.

In de Topklasse wordt geen dispensatie verleend. 

Namens SZVV bestuur, Co Duineveld

Controleren adresgegevens van verenigingen
(13-07-2015)
Hierbij worden alle contactpersonen van de verenigingen verzocht om de gegevens van hun vereniging te controleren op de SZVV site.
Belangrijk is dat deze gegevens correct zijn!

Vanaf het nieuwe seizoen zullen de wijzigingen in de wedstrijdplanning automatisch worden verzonden.
Hiervoor wordt het e-mailadres gebruikt, zoals vermeld op de site onder verenigingen.
Als dus de gegevens van de vereniging niet kloppen, ontvangt de vereniging niet de wijzigingen.
De vereniging en de spelers worden dan geconfronteerd met alle nare gevolgen die daaruit voortvloeien.

De contactpersoon voor de zaalvoetbal van de betreffende vereniging dient te zijn vermeld als secretaris op de SZVV site.
Mogelijk is dit niet altijd de secretaris van de vereniging, omdat grote verenigingen mogelijk de taken onderverdelen.
Houd hier dus rekening mee!

Alle aanvullingen en/of wijzigingen kunnen worden doorgegeven aan: secretaris@szvv.nl